Vigtigheden af at have et godt firmalogo skal ikke undervurderes. Her hos Logoshop.dk ved vi, hvor vigtigt det er, at et firmas logo afspejler firmaets værdier samt sender de rette signaler til potentielle kunder. Derfor har vi specialiseret os i at designe firmalogoer, der passer til det enkelte firmas behov. Vi hjælper dig med at finde frem til det helt rette logo til lige netop din virksomhed.
Hos Logoshop.dk går vi ikke ind for samlebånds-logoer. Vi mener, at alle logoer skal være unikke og være skabt til hver enkelt virksomhed. Vi tager os god tid til hver enkelt kunde, så vi kan designe det perfekte logo til hver enkelt virksomhed. Det giver dig en garanti for, at dit logo bliver unikt og afspejler lige netop de værdier, du ønsker, at dit firma står for.
Når du skal have designet et logo til dit firma, er det vigtigt at overveje, om dine idéer til logoet er unikke, genkendelige og simple. Ofte vil de første indskydelser og idéer til et logo være generiske og derved hurtigt komme til at minde for meget om andre logoer. Det er utroligt vigtigt, at dit logo er unikt, så potentielle kunder ikke forveksler det med andre firmaers logo.
Samtidig skal dit logo være letgenkendeligt, således at kunder husker dig og dit firma. Det skal helst være sådan, at en lille lyspære tændes hos forbrugeren, når de ser dit logo på reklameskilte, hjemmesider, sociale medier eller andre steder. Forhåbentlig forbinder kunderne dit logo med gode minder og oplevelser, men derudover skal logoet gerne fortælle en historie. Dit firmas logo bør være en dybere mening, som afspejler dit firma og dets værdier.
Sidst, men ikke mindst, er det vigtigt at holde logoet simpelt, samtidig med at det afspejler virksomhedens værdier. Et logo med mange detaljer og farver kan være svært at huske for kunden, og det kan ofte skabe forvirring frem for afklaring. Et godt logo bør være unikt, stå knivskarpt og simpelt, og der bør ringe en klokke hos kunderne, når de ser det.
Vi hos Logoshop.dk har som målsætning at designe det perfekte logo til dig og dit firma. Vi ved, at alle har forskellige behov, og at nogen allerede har idéen til logoet, men blot mangler det sidste touch, hvorimod andre er helt på bar bund og har brug for hjælp hele vejen igennem.
Derfor tilbyder vi forskellige pakker, så du kan vælge den løsning, der passer bedst til dig og dine behov. Vi tilbyder eksempelvis at designe og ændre på dit logo, indtil du er fuldstændig tilfreds med det. Det giver dig en stor fleksibilitet og tryghed, at du kan få al den hjælp, du måtte have behov for, så du ender med det perfekte logo til dit firma.
Sommetider kan det være nødvendigt at se logoet an i forskellige situationer, eller måske at lægge det væk nogle dage og derefter kigge på det igen for at mærke efter, om mavefornemmelsen fortsat er god. Såfremt du skulle ønske nogle ændringer i udformning, font eller farve, er det blot at sige til, og så hjælper vi dig.
Når du som firma skal bruge et nyt logo eller have re-designet dit eksisterende logo, er det vigtigt at huske på, at logoet bør være fleksibelt – altså at det kan passe til mange forskellige formater. I dagens Danmark findes der utallige platforme, hvorpå logoet kan anvendes, og de har alle forskellige krav til dit logo. Eksempelvis er rammen på Goggle+ rund, hvorimod den på Facebook er firkantet. Vi hjælper dig med at designe et logo, der passer ind i alle rammer og til alle krav på alle platforme, så du får et fleksibelt logo, du kan anvende overalt.
Ofte anvendes et firmalogo mange forskellige steder - også uden for online platforme. Et logo ses ofte i e-mails, på hjemmesider, på tøj, på merchandise som kaffekopper eller kuglepenne, på visitkort, på store bannere, på facadeskilte og mange andre steder. Det er vigtigt, at logoet er designet i den rette grafik og størrelse, samt at det er fleksibelt, så du kan anvende det mange forskellige steder uden at gå på kompromis med kvaliteten. Det hjælper vi dig med.
Hos Logoshop.dk går vi højt op i, at dit logo er fleksibelt, og vi leverer det i vektorgrafik, som betyder, at det er skalerbart. Derved kan du anvende logoet på både små bolsjer og kæmperstore bannere, uden at kvaliteten forringes.
Hvis du er ved at starte en virksomhed op, eller måske har været i gang i lidt tid men endnu ikke har fundet det perfekte logo, er det vigtigt, at du ikke tyer til lappeløsninger. Nogle virksomheder vælger at bruge et midlertidigt logo, indtil de har fået designet det helt rigtige logo, men det kan faktisk gøre mere skade end gavn.
Med et midlertidigt logo risikerer du at sende det forkerte signal til potentielle kunder og derved skræmme dem væk. Derudover kan du risikere, at en midlertidig lappeløsning ikke er i en særlig god opløsning, således at kvaliteten vil forringes, hvis det eksempelvis skaleres op.
Hvis du fra starten anvender et godt logo i høj kvalitet, der afspejler virksomheden og dennes værdier, har du større og bedre chancer for at fange potentielle kunders interesse og samtidig skabe en større brandværdi helt fra starten.
Når det er sagt, så sker det også, at virksomheder skifter deres logo efter nogle år eller ønsker logoet re-designet. Det kan ske, at nogle af værdierne i firmaets virksomhedskæde har ændret sig, måske er der sket større ændringer i ledelsen eller ejerskabet af virksomheden, eller måske er virksomheden begyndt at sælge et nyt eller andet produkt.
Uanset om du er på udkig efter et helt nyt logodesign eller et re-design af dit eksisterende logo, kan vi hos Logoshop.dk hjælpe med at skabe et logo, der sender det rette signal til kunderne og udstråler virksomhedens værdier.