Når du skal have designet og udviklet et firmalogo er det vigtigt, at det er enkelt, men stadig signifikant nok til at blive genkendt og husket. Det er derfor en fordel at lave en brainstorm omkring, hvad der er væsentligt og vigtigt at fremhæve gennem dit logo. Det kan både være relevant, når du skal have lavet et nyt logo, eller hvis dit eksisterende logo trænger til et redesign. Dermed er det også lettere at gøre sig tilvalg og fravalg i forhold til de elementer der skal fremtræde i det endelige firmalogo. På denne måde sikrer du dig, at der ikke er nogle overflødige elementer, der kan forstyrre din fortælling.
Uanset om du er en enkeltmandsvirksomhed eller en større organisation, har dit firmalogo en stor betydning for, hvilke forventninger dine kunder har til dine produkter eller ydelser. Et firmalogo er et af de elementer i din visuelle identitet, der efterlader et indtryk i din potentielle kunders hukommelse. Det kan derfor være en fordel at investere tid i at få udviklet det mest effektive og beskrivende firmalogo, der fortæller dit budskab klart og tydeligt.
En af de største fordele ved at få udarbejdet dit firmalogo fra bunden er, at du har adgang til løbende at opdatere dit logo og det samtidig er skalerbart. I dag findes der flere platforme og enheder end hidtil, hvorfor dit firmalogo kræver at kunne tilpasses i forskellige opløsninger og formater for at give det samme professionelle indtryk. Ved at få designet et firmalogo baseret på en eksisterende skabelon eller model, kan det gøre dig begrænset i at tilpasse og ændre i det fremadrettet.
Der findes i dag et utal af muligheder for at få designet dit firmalogo. Det betyder også, at prisen kan være forskellig fra løsning til løsning. Logodesign handler om kreativitet, faglighed og hvad den enkelte grafiske designer har af kompetencer og erfaring. Dermed sagt er det ikke altid den dyreste eller billigste løsning, der kan være den bedste løsning. Det er vigtigt at finde et match med en faglig kompetent grafisk designer, som kan forstå din vision og mission for at kunne skabe et firmalogo, der indrammer kerneværdierne for din virksomhed eller koncept.
Hos Logoshop tror vi på, at god og stærk kommunikation er det stærkeste værktøj for at skabe et sundt samarbejde. Vi sætter derfor god tid af til hver enkelt kunde til at forstå deres brand og deres forventninger til deres firmalogo. I kombination med vores erfaring og ekspertise hjælper vi med at udvikle det mest effektive firmalogo. Vi tilbyder professionel sparring og hjælp under hele processen, så vi altid er på bølgelængde med de overvejelser, der ligger bag enhver detalje.
Sidder du med en god idé eller et nyt projekt, du ønsker at sætte i værk? Et godt sted at starte er at få visualiseret den mission og vision, du har bag din idé. Et firmalogo er med til at indramme den vision, mission og kerneværdier dit nye projekt vil indebære. Det er dog langt fra alle, der har nøje overvejet alle detaljer og kerneværdier for ens projekt. Vi hjælper dig derfor med at stille relevante spørgsmål, som gør at vi får sat ord på nogle af de tanker og overvejelser, du har haft omkring dit projekt for at spore os nærmere ind på, hvilket budskab firmalogoet skal repræsentere. Det kan samtidig også være med til at skabe en refleksion, som kan være med til at gøre dig skarpere på at formulere den idé, du ønsker at få ud i livet.