Et firmalogo eller et logodesign generelt er mere end bare pynt. Et godt logodesign er med til at forstærke din kommunikation og dit budskab. Hvis det derfor ender med at kunne mistolkes eller skabe et misvisende signal hos dine potentielle kunder, kan det have en negativ effekt. Herudover er det væsentligt, at dit logo kan blive repræsenteret på forskellige platforme og medier, så det er i selvsamme høje opløsning, selvom formatet ændrer sig. Ved at få et logo designet fra bunden hos Logoshop sikrer vi samtidig, at dit logo er fleksibelt og skalérbart, uanset om det skal bruges online eller trykkes på reklameartikler. Du kan derfor være sikker på at uanset, hvor dit logo er synligt vil det efterlade et gennemarbejdet indtryk af dit budskab.

Sender dit logo det rette signal?

Når du skal have udviklet et nyt logodesign eller have et redesign af dit eksisterende logo, er det vigtigt at være opmærksom på, om dit logo sender det rette signal. Det rette signal handler i stor grad om, hvorvidt det i virkeligheden udstråler, hvem du er som virksomhed, hvad du laver og dit generelle eksistensgrundlag. Gør logoet det, opnår du den bedste effekt og det rette fokus på dit kerneprodukt.

Less-is-more – flere detaljer, ikoner eller farver gør ikke nødvendigvis dit logo bedre. Overvej derfor nøje når du tilføjer ekstra detaljer til dit logo, så det ikke bliver overflødigt, men forstærker din kommunikation.

Afspejler dit logo din virksomhed eller brand?

En vigtig ting at være opmærksom på omkring dit logo er, at det ikke kun skal se godt ud. Det skal fungere, så dit publikum forstår din vision, mission eller det budskab, du ønsker at sende. Derfor er det vigtigt også at være opmærksom på, om dit logo indeholder nogle af de kerneværdier, du mener det bør repræsentere. Hvis dit publikum kan forstå dit brand eller dit logo, er du kommet rigtig langt. Det er derfor væsentligt at have fokus på, at det afspejler din virksomhed for at have det bedste udgangspunkt for at vinde dit publikums tillid.

Ønsker du hjælp til at forbedre dit logodesign?

Et logo kan udvikles på uendeligt mange måder – kunsten ligger i den idé eller fortælling, man ønsker at opbygge omkring sit logodesign. Når en idé eller mission skal ud i livet, handler det om alliere sig med en dygtig grafisk designer, der er kreativ, faglig kompetent og stærk i at lytte og fange essensen af det enkelte projekt. Dermed sagt er det ikke altid den dyreste eller billigste løsning, der kan være den bedste løsning.

Hos Logoshop sætter vi god tid af til det enkelte projekt. For os er det vigtigt at forstå dit brand eller koncept, og vi lytter derfor til dine ønsker og behov for at forbedre dit eksisterende logo eller hvis du skal have skabt et helt nyt fra bunden. Vi tilbyder professionel sparring og hjælp under hele processen, så vi altid er på bølgelængde med de overvejelser, der ligger bag enhver detalje.